XEOGRAFÍA FÍSICA:
1. Buscar a páxina INFORMACIÓN XEOGRÁFICA DE GALICIA (visor de mapas da Xunta)
-Pulsar a opción ver (a 1ª pola esquerda)
-Aparece unha imaxe de satélite da nosa nazón (ou a de Breogán,
hai varias versións). Aplicar o zoom ata enforcar Rianxo, pinchando en "Acceder".
-Na parte superior dereita hai varias ventás. A sexta é a de Selección do mapa de fondo, e alí hai varias opcións:
-Base sectorial :mapas topográficos. A escala aumenta co zoom ata 1.25.000.
-Mapa hipsométrico: co relevo.
-Sombreado: mapa mudo. Quizais a mellor base para traballar.
-Logo hai varias versións de fotos aéreas. A máis antiga é a de 1959.
-A quinta ventá é Selección de capas, e resulta moi útil para completar o mapa:
-Entidades de poboación.
-Redes de transporte.
-Hidrografía.
-Límites administrativos.
-A terceira venta é a Lenda, que explica as iconas e as tramas da ventá anterior e coa que acadarías un resultado coma este.
2. As veces a páxina da problemas, e pódese acudir a IBERPIX , o visor de mapas do Instituto xeográfico Nacional, que mesmo ofrece máis servizos.
-Aparece o mapa de Imperio, e co zoom chegamos a Rianxo.
-Na parte inferior dereita temos as distintas capas que podemos utilizar:
-Mapa: ata o 1:25.000.
-Imagen: satéllite. Podemos introducir varios anos.
-Ocupación del suelo: usos.
-Relieve: o idóneo para o mapa base.
-Mapas históricos: ata 1:25.000. Son moi curiosos pola toponimia castelanizada-castrapallada.
-Na parte superior temos outras ventás: para medir distancias e
superficies (tamén temos esa opción no visor da xunta, pero non vai
ben), zoom, gardar, e unha cun avión que dá acceso á fototeca, onde
podemos ver fotos aéreas e de satélite antigas, as primeiras dos 40. Con
elas pódese ver con detalle a evolución da vila e os sucesivos recheos
do porto. Pero é unha opción que se atasca con facilidade.
-Ollo, para pasar dunha capa a outra hai que pechar previamente a primeira.
Tanto
a páxina da xunta como o Iberpix teñen sistemas de localización por
coordenadas, tanto en UTM como en graos,minutos e segundos.
3.
Outra posible actividade sería que os nenos apreciaran a diferenza
entre a cartografía dixital e a tradicional. Poderían tentar facer o
mesmo mapa a man, usando papel cebola (que se vende nos chinos). Sobre
un mapa base (unha fotocopia), facer 2 ou tres láminas de papel cebola:
unha co poboamento, outra cas redes de comunicación, outra cos ríos...),
para así valorar a enorme mellora que supuxo a informática.
Actividades?
- Localizar os monumentos e enclaves pintorescos do concello.
-Identificar
a rede de poboamento e a súa subordinación ao medio físico: a qué
altura se atopan a maior parte dos núcleos de poboación, cara a onde
están orientados,etc.
-A distribución da poboación: colocar no
mapa onde viven todos os alumnos da clase, e calcular as distancias que
deben percorrer para chegar ao Instituto. Comprobariase se Rianxo
experimento un progresivo proceso de concentración na capital ou aínda
segue a ter unha poboación dispersa. Poderíase facer o mesmo cos pais
para ver se cambiaron as cousas nos últimos 40 anos. Terían tamén que
colocar as coordenadas das suas casas e a extensión das mesmas. Esto
poderíase colocar na cortiza da aula.
E máis nada.Perdón por no poñer os enlaces, pero intenteino e non me saía. Creo que necesito reforzo .
Ningún comentario:
Publicar un comentario